הדרך החכמה והנכונה לבחירת יועץ משכנתא

אני מחפש יועץ משכנתא מומלץ " או " אני לוקחת משכנתא וצריכה יועצת משכנתא מומלצת", אלו הם חלק מהכותרות שאני נתקלת בהם בפוסטים ברשתות החברתיות השונות.

משכנתא היא לא משהו שכדאי להקל בו ראש, ולא מומלץ לבחור יועץ משכנתא רק בהסתמך על כמה פעמים הזכירו את שם היועץ / היועצת בפייסבוק או בכל מקום אחר.

כפי שלא הייתם חותמים על חוזה לרכישת דירה בלי עורך דין,
ולא הייתם מנהלים עסק מצליח בלי רואה חשבון,
כך לא כדאי לקחת משכנתא בלי יועץ מומחה אובייקטיבי בתחום המשכנתאות (ולא – אני לא מתכוונת למישהו שעבר הכשרה של 15 שעות בקורס מזורז בחברת א.א. ושות')
משכנתא היא העסקה הכי גדולה שאנו מבצעים במהלך חיינו,
בניית תמהיל מותאם ללקוחות (להכנסות הוצאות וסגנון חיים) והשגת ריביות מינימליות, מביאים לחיסכון של עשרות ומאות אלפי שקלים במהלך תקופת המשכנתא.

סקר שימוש ביועצי משכנתא

מהם הפרמטרים אותם כדאי לבדוק לפני שבוחרים יועץ משכנתאות:

  • בעלי תואר ראשון במנהל עסקים/כלכלה/מימון.
  • בכירים לשעבר בבנקים למשכנתאות- מאשרי אשראי משכנתאות או יועצים בכירים.
  • ותק וניסיון של לפחות שלוש שנים כיועצי משכנתאות.
  • לא פחות חשוב – המלצות מלקוחות.

כדאי לערוך פגישה עם היועץ על מנת להתרשם, לראות תיקים שטופלו, תוצאות שהשיג לבדוק מה שכר הטרחה המבוקש ומה מקבלים עבורו, ממש לרדת לפרטים.
אם אתם מתלבטים ואינכם יודעים מה לשאול, בקשו מהיועץ הצעה כתובה מה כולל השירות ומה שכר הטרחה. עד לאיזה נקודה היועץ מלווה ומסייע, ומה קורה אם עסקת הרכישה התפוצצה או מקרים חריגים אחרים.

השארת תגובה

שרון הרצברג

שרון הרצברג

שרון הרצברג עוסקת במשכנתאות ומימון כבר קרוב לשני עשורים, היא היתה מנהלת מחלקת משכנתאות בבנק הפועלים במשך עשור ומנהלת מאז את שרון הרצברג יועצים.

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

סרטונים בנושא

רוצים להשאר מעודכנים בנושא ולהעלות את ערך הכסף שלכם?

הצטרפו לרשימת הדיוור שלנו ותקבלו מאיתנו עדכונים שוטפים ברגע שיפורסמו. אנחנו מבטיחים לא להציף במיילים ולא להעביר את פרטיכם לאף אחד אחר.

בשליחה זו אני מאשר/ת קבלת דואר בנושא משכנתאות ופיננסים משרון הרצברג יועצים